CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

iNi CeRiTa TeNtaNg WaNa DaN KoNcO2nYa..

Seorang pemegang pen merah dan pen marker yang suka menulis pada waktu lapang [tp sekarang dah lama tak tulis..beku..], suka fotografi, peminat sukan bola sepak [Gunners] dan badminton [Latuk LCW] juga sukakan kartun Spongebob Square Pants (Kiut sungguh makhluk kuning tu), Dragon Ball & One Piece.. Err.. Juga peminat no1 meow2.. makhluk ni lagi comel dari Encik Spongebob.. Tp Prince Arthur lagi hensem dari mereka semua..hehe.. =) Jom.. berkenalan dengan dunia saya yang serba sederhana ni..


Friday, December 9, 2011

Alahai K-POP... Nak 'Menangis' Makcik Dibuatnya.. Hu hu..

 Baru-baru ni saya pergi rumah sepupu kat Kuantan.
Cuti-cuti sekolah ni eloklah ziarah-menziarahi saudara-mara, tak gitu? =) Tambahan pulak tok saya ada kat rumah dia.

Kamipun [saya, mak n abah] bermalam la kat rumah dia. Maksu suruh saya tidur bilik atas bilik anak dia, sepupu saya tu la. Saya pun melangkahlah anak tanga demi anak tangga sambil menyanyi-nyanyi riang..[eh takla..dengan tanpa perasaan pun sebenarnya..hehe] Tatkala saya membuka je pintu biliknya...

Taraaaaaaaaaaaaaaa....


Mak aiihh.. Tokojot eden! Bulat mato den memandangnyo..
Ini bilik ke studio?!!
Penuh dengan poster2, pin up n gambar2 artis Korea.

Disebabkan saya tau kump Big Bang, saya pun buat-buat terrorlah tanya, "Err.. poster Big Bang takde ke?" 
"Ada! Tu kat belakang pintu!" jawab dia sambil menutup daun pintu dan menunjukkan poster Big Bang dengan bangganya.


Mak aiihh.. Belakang pintu pun penuh dengan poster rupanya.. Saya pun buat terror lagi.. "SNSD? Super Junior? 2pm? 2am?" [konon2 hebatla.. padahal itu je pun yg saya tau.. itupun sbb anak sedara n adik asyik dok tengok youtube video diorang ni.. tau le sikit2..hehe..]


Dia pun macam tadi.. Terus bawa saya jelajah mencari nama2 kumpulan yang saya sebut tadi. 
Saya hanya mengangguk-angguk kepala.. Padahal bukan kenal sangat pun. =P 
Akhirnya selepas sessi jelajah itu selesai baru saya tau.. Fuh.. Banyak sungguh artis2 K-Pop yang terkenal kat Malaysia ni rupanya.. Dah sepupu sy ni gila kentang gila kat diorang ni.. Agaknya duit sekolah memang simpan untuk beli majalah-majalah yang ada muka mamat2 jambu ni je.. ngee..

Tapi masalahnya bila time sembahyang.. Susah betul saya nak kusyuk kalau beginilah pemandangan di sekeliling bilik.. huh.. mencabar sungguh.. Lagi satu nak tengok cermin pun seksa.. Pun dia lekat sticker2 artis K-pop jugak.. Aduyai.. Terpaksa saya menari tarian India sekejap [gerak2 kepala] nak dapatkan pose terbaik biar muka masuk tak terlindung dengan gambar-gambar hitu.. sekali lagi mencabar..


Kesimpulan yang dpt saya buat ialah.. 


1) Budak2 sekolah sekarang memang gila sampai dah nak masuk tahap atuk gaban dengan artis2 K-Pop ni. [sama kes je dengan anak2 murid saya kat sekolah tu..bukan stakat minat lagu..dressing pun tiru habis.]


2) Bila dah terlalu extreme.. mulalah kerjanya nak mengadap laptop je, tgk video2 klip terbaru. Takpun berMUKABUKUing dgn rakan2 seangkatan tentang cerita2 terbaru artis kesayangan mereka ni..


3) Apa? Kenyataan saya seperti saya anti K-Pop? Eh taklah.. Tidaklah sampai anti.. dan tidaklah juga sampai nak cakap suka. Saya ni universal.. Saya terima segala jenis muzik yang telinga saya kata 'nice to hear'. Tak kiralah lagu indon ke, melayu ke, omputih ke, bollywood ke, K-pop ke.. Janji saya dengar boleh layan.. Yang pasti bukan katogeri kalau suka Bollywood..(contoh) habis satu India punya keluaran lagu tak kira sedap ke tidak saya mesti suka.. Dan tak dengar lagu dari bahasa laindah..Konon2 tak cool.. Tak adalah sampai macam tu.. Saya sebenarnya kecewa juga bila saya pernah tanya seseorang yang gila kentang dengan K-Pop ni satu soalan.
"Awak memang dengar semua lagu K-Pop ke?"
"Hmm.. Boleh dikatakan hampir semua,"
"Lagu melayu tak minat langsung?"
"Tak.. Tak dengar pun.."


Saya tarik nafas panjang-panjang lepas tu.. Risau betul saya kalau mereka2 yang masih bersekolah ni, [peminat yang dah matang dah dapat beza mana baik mana buruk] terus terpengaruh dan ikut bulat-bulat budaya muzik K-Pop. Berdasarkan pemerhatian saya, video muzik K-Pop ni huh.. memang panas..Artis laki ok lagi.. Menari smart apa.. Tapi ada jugak yang ditirunya, warna rambut..Yang perempuan pulak.. Seksi tak ingat! Pakaian tak payah cakaplah.. Kalah mat saleh. 


Nak cakap banyak pun susah, nanti tak pasal2 saya kena hentam dengan beribu2 lemon peminat K-Pop kat luar sana. [Nasib baik blog saya tak fofular..hehe] Sekadar minat tak apa.. Jangan terikut-ikut dah la. Saya faham jiwa remaja. Dulu pun saya pernah remaja. Cuma zaman remaja saya, saya tak gila artis. Saya gila  bola. Poster bola memang banyak sebab saya gila beli majalah WISEL. [Gunners foreva]. Apa? Tak ada bezanya saya? Haha.. Ada.. Minat saya sihat sikit kot.. Sebab bersukan buat kita sihat dan kuat! Hehe.. Merapu dah ni.. Oklah.. Chow dulu.. World Peace! =)

p/s: tapi..fikir2 balik memang ada sebabnya cousin saya ni suka sangat K-pop.. Tengoklah video musicnya.. Huh! Fantastic! Marvelous! Hebat sungguh.. Bab video muzik ni memang kita jauh ketinggalanlah..  Yang tu saya akui.. =)

No comments: