CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

iNi CeRiTa TeNtaNg WaNa DaN KoNcO2nYa..

Seorang pemegang pen merah dan pen marker yang suka menulis pada waktu lapang [tp sekarang dah lama tak tulis..beku..], suka fotografi, peminat sukan bola sepak [Gunners] dan badminton [Latuk LCW] juga sukakan kartun Spongebob Square Pants (Kiut sungguh makhluk kuning tu), Dragon Ball & One Piece.. Err.. Juga peminat no1 meow2.. makhluk ni lagi comel dari Encik Spongebob.. Tp Prince Arthur lagi hensem dari mereka semua..hehe.. =) Jom.. berkenalan dengan dunia saya yang serba sederhana ni..


Friday, January 28, 2011

KEHEBATAN WIRA KLEEN!! SAYA MESTI PILIH!


PAGI TADI, WAKTU AKU TENGAH DUDUK-DUDUK DENGAN BAHAGIANYA KAT BILIK GURU SAMBIL MEMBAYANGKAN KESEDAPAN BUAH LIMAU MANDARIN YANG ADA ATAS MEJA AKU NI, DATANG SEORANG SALESMAN. MACAM BIASA, BILA NAMPAK JE SALESMAN MASUK BILIK GURU, AKU MULA BUAT MUKA KETAT. CEPAT-CEPAT AKU TARIK BUKU LATIHAN DAN BUAT-BUAT SIBUK MENANDA. HARAP-HARAP DIA FAHAM DAN BERLALU     MENINGGALKAN MEJA AKU.                                 
      
       Tapi malangnya.. Bila aku angkat je kepala, dia memang tengah pandang aku. Nasib baik aku sempat pura-pura senyum. Eh, nasib baik apa! Memang nasib tak baik, sebab dia terus bukak mulut dan mula mempromote barangnya.

Ya! Memperkenalkan WIRA KLEEN: Penanggal kotoran serbaguna yang sangat handal. Boleh menanggalkan kesan darah, marker pen, karat, minyak, dakwat pen dan macam-macam lagi!


   Dakwat pen? Terus aku terkasima! Aku teringat ada satu baju aku yang kena dakwat pen cair dengan teruk. Dah lama aku tak pakai baju tu sebab dakwat tu walau dicuci dengan macam-macam agen pencuci termasuk vanish dan klorok tetap tak mau hilang. Cepat-cepat aku bangun dan pergi tengok barang yang dia jual. 

Dia pun apa lagi terus men'demo'kan produknya. Dengan wajah penuh konfiden, dia conteng kerusi biru kak miza [bahagian fabrik] dengan permanent marker. Banyak juga dicontengnya, lepastu dengan bangga sekali dia letak cecair WIRA KLEEN dan gosok untuk beberapa saat.. dan.. TADAAAAA.. Memang menakjubkan! Dakwat marker tu hilang. Waaaaahhh.. Aku dan kawan-kawan yang ada dalam bilik guru tu ternganga sekejap. 

     Dia pun apalagi.. Dengan kembang hidungnya terus letak cecair tadi atas mozek pulak. [Mozek bilik guru kami tu memang dah teruk, dah berapa lama tak dibasuh apatah lagi digilap] Sekali lagi kami terpegun dengan hanya sedikit gosokan, kotoran hilang dan mozek terus bersih bersinar-sinar sambil menyilaukan mata kami.. [Hehe.. ada sedikit penambahan cerita di sini..=P] 
   Saya tak fikir lagi, terus beli. Jam loceng saya pun [loceng sekolah] dah berbunyi. Saya bayar dan terus ke kelas meninggalkan salesman tadi terus 'menjual minyak'nya pada kawan-kawan saya. Tak sangka, saya orang pertama beli.. =) Hahaha.. Akhirnya.. Daripada nak lari tu kononnya.. 

   Balik sekolah, saya terus buka almari dapatkan baju hijau saya yang dah lama kena conteng tu. Saya sapu sikit cecair WIRA KLEEN tu.. Eh, dah pudar la.. sekejap je.. Tiba-tiba saya teringat, saya belum ambil gambar lagi. Cepat-cepat saya snap gambar. Nak buat testimoni sebelum dan selepas.. Macam produk kecantikan selalu buat tu..





Inilah kesan dakwat pen hitam yang ada kat baju saya, tapi dah pudar sikit sebab dah terletak sikit Wira Kleen tu baru teringat nak ambik gambar. Dan.. Setelah digosok beberapa ketika dengan penuh kesungguhan dan tak sempat berpeluh.. Akhirnya.. Lihatlah dunia! Dakwat pen tu hilang! Hampir 95% hilang!


Gambar asli. Tidak difotoshopkan sedikit pun..

Memang bagus Wira Kleen! Saya mesti pilih! Saya dah boleh pakai baju ni kembali. Lupakan klorok dan varnish! Pilih produk ini.. Disamping itu ia juga boleh digunakan untuk :




 p/s: Moral of da stori.. Bila nampak salesman masuk bilik guru, jangan buat pura-pura sibuk tanda buku pelajar tapi buatlah pura-pura menyapu sampah ke, buang sampah ke.. hehe..

Lagi satu.. Jangan tulis post anda di dalam blog dengan sekejap guna kata ganti diri 'aku', sekejap 'saya'.. tak bagus betul.. tetapkan pendirian anda. Jangan tiru macam saya yang konfius ni..hehe..

.

No comments: