CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

iNi CeRiTa TeNtaNg WaNa DaN KoNcO2nYa..

Seorang pemegang pen merah dan pen marker yang suka menulis pada waktu lapang [tp sekarang dah lama tak tulis..beku..], suka fotografi, peminat sukan bola sepak [Gunners] dan badminton [Latuk LCW] juga sukakan kartun Spongebob Square Pants (Kiut sungguh makhluk kuning tu), Dragon Ball & One Piece.. Err.. Juga peminat no1 meow2.. makhluk ni lagi comel dari Encik Spongebob.. Tp Prince Arthur lagi hensem dari mereka semua..hehe.. =) Jom.. berkenalan dengan dunia saya yang serba sederhana ni..


Thursday, January 20, 2011

Saya, sekolah rendah & sekolah menengah..

Semalam, waktu duduk saja-saja kat rumah, tiba-tiba saya teringat kisah silam saya sewaktu di sekolah rendah dulu [Sekolah Kebangsaan Tekam Utara].. Tiba-tiba saya tergelak sorang-sorang.. Rasa macam kelakar pulak bila ingat balik. Masa tu saya saya baik sangat.. Saya patuh cakap cikgu. Cikgu kata A pendek sebelah, saya buat A pendek sebelah, cikgu kata B besar sebelah, saya buat B besar sebelah.. baik sungguh saya..huhu.. =P
Saya jadi pengawas sekolah.. Memang pengawas yang dedikasi dan 'berkakilebar'lah boleh dikatakan. Sampaikan kawan-kawan sepermainan saya kat rumah pun takde 'excuse' kalau kena tangkap dengan saya. Teruk betul kan saya? Gila kuasa sungguh![Bila dah besar ni, rasa nak tempeleng je saya yang mengada masa kecik dulu] Mesti ramai kawan-kawan yang 'hangin' dengan saya masa tu.
Selain baik dan berdedikasi, saya juga merupakan seorang pelajar yang pandai. [Hehe.. bunyi macam riaklah pulak..tp jangan bimbang..awal-baik cerita ni je saya baik, tengoklah nanti.=)] Tiap-tiap tahun saya wajib naik pentas ambik hadiah. Saya tak perlu tempah tiket online untuk mendapatkan tempat kedua, sebab cikgu memang dah bookingkan awal-awal lagi untuk saya sampai darjah 6. Saya tak pernah dicabar sesiapa untuk kekal di tempat kedua tiap-tiap tahun. [Jangan tanya saya siapa yang dpt tempat pertama.. saya tak nak cerita sbb.. sebab dialah sya kempunan nak ambik hadiah tempat pertama sampai tamat sekolah rendah. dia tak kasi saya can langsung!]
Setakat ni semua nampak baik-baik je kan.. Tapi betul ke macam tu? Hmm.. Sebenarnya kehidupan saya sebagai pelajar waktu sekolah rendah sangat membosankan! Tak colourful langsung. Saya tak bersukan, saya tak main bola jaring, saya tak masuk lumba lari, saya hanya tahu belajar je. Memang bosan! Saya tak ada kawan-kawan yang happening. Kawan-kawan baik saya semua macam saya. Baik-baik je a.k.a skema! Saya juga selalu kena buli. Saya dapat macam-macam gelaran masa sekolah rendah dulu. Budak laki masa sekolah rendah dulu memang teruk!

No comments: