CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

iNi CeRiTa TeNtaNg WaNa DaN KoNcO2nYa..

Seorang pemegang pen merah dan pen marker yang suka menulis pada waktu lapang [tp sekarang dah lama tak tulis..beku..], suka fotografi, peminat sukan bola sepak [Gunners] dan badminton [Latuk LCW] juga sukakan kartun Spongebob Square Pants (Kiut sungguh makhluk kuning tu), Dragon Ball & One Piece.. Err.. Juga peminat no1 meow2.. makhluk ni lagi comel dari Encik Spongebob.. Tp Prince Arthur lagi hensem dari mereka semua..hehe.. =) Jom.. berkenalan dengan dunia saya yang serba sederhana ni..


Friday, January 28, 2011

Tudung Housemate Saya..

Malam tadi housemate saya Siti balik dari bershopping kat Temerloh.. Macam-macam dia beli. Maklumlah, baru dapat gaji. Hehe.. Dia tunjuk kat saya dia beli tudung warna oren. Memang warna feveret dia ni..



"Berapa harga siti," tanya saya.
"RM79," jawab siti.
"Mahalnya! Ariani ke?"
"Taklah.. Tudung biasa je"
"Kenapa mahal sangat? Nampak macam tudung biasa je. Awning pun bukan Thai Silk,"


 "Entah! Siti pun sebenarnya silap beli. Ingat 2,3 puluh je. Masa bayar terkejut RM79. Tapi dah kat kaunter bayar je la.."

"O.. Tapi kan.. corak dia macam sama sebijik macam tudung kak wana. Cuma tudung kak wana warna purple."

"Ye la kak wana.. Macam sama. Kak wana beli kat mana?"
" Kat Chow Kit. Masa kursus hujung thn lepas,"
"Berapa harga?"
"RM35 je.."
"O.. Mungkin jenis tak sama kot.. corak je sama.."
"Hmm.. cuba tgk jenama dia..sama tak?"



"SAMA!!" jawab saya dan siti serentak.
 "Siti kena tipu!" marah siti.
"Tapi awning tudung siti ada batu.. sebab tu mahal sikit kot," saya cuba melegakan hati siti.




"Alah... Batu ni berapa je? Bukan banyak pun! Takkanlah sampai 40 ringgit lebihnya kalau setakat ada batu-batu macam ni? Tak boleh jadi ni! Siti nak pulang balik tudung ni!" marah sungguh siti.

Mau taknyer.. Jenis kain sama. Corak sama. Awning sama cuma beza ada dihiasi sedikit batu2.. Kot ya pun.. Takkanlah beza harganya sampai 44 hengget?!!!! Siti memang patut marah.
P/S: Belilah tudung keluaran Ariani. Alang-alang beli tudung mahal.. Baik mahal terus! Puas hati! hehe.. =)

No comments: